4 Haziran 2021 Cuma

Özgünlük, yetersizlik ve güdüklük

Özgünlük ve yetersizlik üzerine zaman zaman atıfta da bulunduğum, alıntılarla dolu bir tweet dizisi: https://twitter.com/benmbs/status/1137751904556130304

---

 

Özellikle Kur'an çalışmalarımda bunu hissediyorum - görüyorum. Biliyorum ki, yarım ilmimle yürüttüğüm yarım aklı suya götürüp susuz getirecek nice insan, yürümeye çalıştığım yolda defalarca maratonlara girmiş...

@lehcetulhakayik: https://twitter.com/lehcetulhakayik/status/1137748037139386368

“Özgün düşünce üretimi zannedilen hissiyatın çoğu genellikle geçmişten tevarüs olunan ilmi birikimi iyice bilmemekten kaynaklanıyor.

Yeni bir düşünüş biçimi veya fikir bulduğunu zanneden, bunu ikrar etmeden önce dönüp maziye iyice baksın. Orada pek çok düşüncenin ya çekirdeği ya da bizatihi kendisi var. Kastım, teknik ve deneysel ilimler değil elbette”


Yüzeysel, derine nüfuz edemeyen, güdük sorgularla uğraşmak zaman kaybı. Kıyaslarımızın içi boş. Yani, "uğradığımız kinayeler bön ve berbat" Uğramaktan kasıt maruz kalmak değil, "bıktırıcı gelmeler ve gitmelerimizde" 'temaşa' etmek.

Ayrılıklarımız hatta aykırılıklarımız bile bön ve berbat. Öyle bir sığlık ki boğazımıza kadar battık içine... "derin düşünce ayrılıklarına düşüp birbirimize kızsak keşke" çok içten ve haklı bir hüznün sitemi...

@gulguntp: https://twitter.com/gulguntp/status/1303047377587232769

“Derin düşünce ayrılıklarına düşüp birbirimize kızsak keşke. Samimi olurdu hiç olmazsa. Maddi dünyada gösterimi olmayan bir şeyin yokluğunun yarattığı derin hüznü seviyorum bazen.”


Soner hocanın bile sabrı taşmış :D Ülkecek derin bir geri zekâlılığın ve yüzeyselliğin dibine kadar battık. Kendimizi kurtarmaya bakacağız. Ahaliden zerre umudum kalmadı.

@hikemunhaseneh: https://twitter.com/hikemunhaseneh/status/1322256387334983682

“Bu ülkede olup biten her büyük olayı, bir dini savunmak ya da bir dine saldırmak maksadıyla kullanmaktan ne zaman vazgeçeceksiniz? Din diyeni de bilim diyeni de nasıl bu kadar ahmak ve sorumsuz olabilir bir memleketin? Ayıptır ya, utanın biraz eğer insansanız!”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fena arkadaştan kaç, kaç!

“Fena arkadaştan kaç, kaç!” Furkan 28 - 30: ▪︎Eyvah! Keşke falancayı veli edinmeseydim! ▪︎Ant olsun ki bana öğüt geldiği halde, beni o sa...