18 Nisan 2021 Pazar

Sevda'nın etimolojisine dair sanrılar

Sevda kelimesinin etimolojisine dair etimologlar, filologlar, linguistler tarafından sopalarla kovalanmayı hak ettiğim birtakım sanrıların bulunduğu dizi: https://twitter.com/benmbs/status/1090220123321970688

 

"Sevda"

Osmanlıca yazılış: سوداء

Siyahın Arapçası (esved): اسود

Müennesi (sevde):سوداء

 "Kara sevda" nerden gelmekte acaba J

:)))

 

Sevda, sevmekten geliyor diye düşünmüştüm. Alakası yokmuş. Zaten Arapçaymış.

Türkçede, fiilden isim yapan -da eki yok mu ya hu

2. foto, isimden fiil yapan -da'ya örnekmiş.

Allah Allah




Bu da "sev | mek"

Türkçe "sevmek" istiyorsan böyle seveceksin 👇 Kara sev'mek' vs. yok.

2. fotoda da esaret altında olduğumuzu iddia etmişim vakti zamanında










Sevmek, sövmek vs. dedim ama…

Sevmek sev

Sövmek söv

Osmanlıca yazılışları aynı mı yoksa 😂

Gerçi "söv", Eski Türkçede "sög" diye geçiyormuş 😅

 

Şimdi daha ilginci;

Sev, eski dilde "seb" imiş. B, V olmuş.

İbranice'de b ve v etkileşimine dair bir şeyler demişti @ ismaeltaspinar1 hoca.

Fotoları, şüphelerimi ve cahaletimi(umarım) bırakıp kaçıyorum şimdi. 🚶‍♂️





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fena arkadaştan kaç, kaç!

“Fena arkadaştan kaç, kaç!” Furkan 28 - 30: ▪︎Eyvah! Keşke falancayı veli edinmeseydim! ▪︎Ant olsun ki bana öğüt geldiği halde, beni o sa...