7 Eylül 2020 Pazartesi

Sıfırın görünüm biçimleri

Bu zincir @Stavr0gin_ mahlaslı Twitter kullanıcısının yapmış olduğu bir tweet zincirindeki bir tweet alıntılanarak yapılmıştır. Zincirimin anlaşılabilmesi için yalnızca @Stavr0gin_’den alıntıladığım tweeti değil, onun zincirinin bir kısmını da buraya koymam gerektiğini düşünüyorum.

O yüzden buraya öncesinde onun zincirinin ilgili kısmını, sonrasında da kendi zincirimi (zincirimin içinde alıntıladığım tweeti koyulaştırarak) aktaracağım.

@Stavr0gin_’in tweet zincirinin bağlantısı: https://twitter.com/Stavr0gin_/status/1007754708461719552

“Tek tanrılı toplumların uzun yoldan kavrayarak vardığına kısa yoldan varmakla meşhur bir milletiz. Bildiğimizi anlatmakta, bildiğimize inandırmakta sıkıntı yaşıyoruz yalnız. Monoteizmin karşıtı politeizm değildir. Panteist toplumun pantheon'u olur. Pantheon'daki kıyımın derecesi önemlidir bu aşamada. Monoteizm, biri yararına tanrılar evindeki diğer tanrıların katlidir ve yerleşik toplumlar açısından muazzam bir zihinsel gelişmeye denk düşer. Daha ileri aşamalarda tanrının evinde tanrının heykeline ihtiyaç duyulmaz.

Öyleyse tanrı nerededir?

Bilinçte bu düzeyde bir sıçrama olmadan Hint medeniyetinin çoktan icat ettiği sıfırı kavramak mümkün olmuyor. Sıfıra ihtiyaç da olmuyor. Roma ve antik Yunan sıfırı tahayyül bile edemeden, sırf abaküsle o hayranlık verici civilization'u kurabildi. Sıfır hangi sorununu çözdü insanlığın? Yok'a hiç demeyi öğrenmek, sonradan boş kümeyi tahayyül edebilmek soyutlama yeteneğinde muazzam bir ilerlemedir.

Tanrının ölümünden sonra tanrıya karşı insan, tabiatın temellükü ve abussus'u, büyük katliamlar ve savaşlar... Derken, buradayız...

Tanrı putunun yıkılmasının sancılarını yaşıyor batı medeniyeti. Batılılaşma yolundayız ve müttefiklerimizin insanlaşma yolundaki yenilgilerini bizim hanemize yazıyorlar. Mekke'nin fethinde tanrı putu kesin olarak yıkılmıştır bizde. Biz Türklerde öncesinde dahi yoktur. Batıdaki iç içe geçmiş toprak mülkiyetine karşı toprağın rakabesinin devlete, dolayısıyla tanrıya, ait olduğu üretim düzeni ancak böyle bir zihinle mümkündü.

Bu örnekte olması gereken, toprak mülkiyeti bilmeyen fatihlerin bir aşamadan sonra toprağı paylaşması veya yağmaladıktan sonra terk etmesidir. Oysa devlet örgütü toprak üzerinde mülkiyet kurulmamasını sağlar. Mülkiyetsizliğin koruyucusu olarak devlet. Sıfırın görünüm biçimleri...

Pantheon'daki putlar temizlendikten sonra pantheon'u neden yıkmayız? Daha görkemlisini yapmak ya da yeni putlar koymak yerine neden boş tutulur pantheon? Tarih putsuz toplumlara büyük avantaj sağlıyor bu sorunu kavramakta... Ne mutlu...”

 

 

Benim zincir: https://twitter.com/benmbs/status/1007805249715888128

Bu abinin zincirini gene anlamadım. Şaşırtmadı tabii ki bu durum. Birkaç yaklaşımı ise ise fevkalâde hoşuma gitti.

"Sıfırın görünüm biçimi" = Bu ifade, yeni bir düşünüş seviyesidir. Kendi ifadesiyle; "zihinde sıçrama"dır.

Alıntıladığım tweet: Oysa devlet örgütü toprak üzerinde mülkiyet kurulmamasını sağlar. Mülkiyetsizliğin koruyucusu olarak devlet. Sıfırın görünüm biçimleri...

 

Temizlenen pantheon'u neden yıkmayız ya da eski kirlerini ikame edecek yenileri neden aramayız? Yahut, daha "doğru somut"unu neden inşaa etmeyiz?

 

->"Kirden beridir insan sözüne mugayir olmadıkça"

Değiştirelim mısrayı: "Kirden beridir zihin, soyutun hakikatine mugayir olmadıkça"

 

Yanlış hatırlamıyorsam soyut kavramlar, hesaplar, ilkokul 4'te verilmeye başlanıyordu.

Yalan.

Soyut diye önümüze X koydular. Yardakçısını da yanına kattılar, Y dediler. Soyutu somutla idrake çalışmak beyhude midir? Bilmiyorum. Fakat belli ki yetersiz. Yeni bir düşünüş ve mantıkla, sil baştan inşaa edilecek zihinlere ihtiyaç var.

Bir başka yokluk/hiçlik/sıfır yaklaşımı da NFK'den: "Sanki burnum, değdi burnuna 'yok'un"

2. tweetteki mısra Rahmi Kaya'nındı. Kaç mısraydı hatırlamıyorum ama tek satıra yazdım ben. Belirteyim.

Ne biliyim yaa.. Yandı kafa.

Hadi selametle

 

İlk tweette 2 kere "ise" yazmışım. Nasıl bi kafayla yazdım bilmiyorum. Kendimi kınıyorum.

İkinci tweette değiştirdiğim mısra şöyle olsa daha güzel olurmuş: "Kirden beridir zihin, soyutun hakikatine mugayir kalmadıkça"

Daha çok su kaldırır bu zincirler de, haydi hayırlısı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fena arkadaştan kaç, kaç!

“Fena arkadaştan kaç, kaç!” Furkan 28 - 30: ▪︎Eyvah! Keşke falancayı veli edinmeseydim! ▪︎Ant olsun ki bana öğüt geldiği halde, beni o sa...