12 Nisan 2021 Pazartesi

Dilimiz ve övemeyişimiz

Bir Twitter kullanıcısının şimdilerde yerinde yeller esen çok beğendiğim bir tweet’ini dilsel yetersizliğimden dolayı övemeyişim sebebiyle birkaç tweetlik yakınmam. Dille ilgili çokça tweet’im vardı aslında ama ara ara güncellerim inşallah. Güncellemeleri bu yazı üzerine mi yoksa ayrı yazılarda mı yaparım bilmiyorum. Hayırlısı.

Dizi: https://twitter.com/benmbs/status/1061724319842222081

 

"Tweete söylenecek söz yok. Derinime dokundu. Dokundu dokunmasına ama, tweeti övememek ayrı bir dokundu. Evet övemedim. Zira fark ettim ki kelime bilmiyorum. Evvela "fevkalade" yazacaktım ama manasız. Kullanım yanlış. Başka kelime bulamadım. Konuşamıyoruz

"Çok güzel, çok hoş, mükemmel, harikulade, muhteşem" Eee? Başka bildiğin övgü sözcüğü var mı? Sövgüde satırlarca yazarsın belki, ama övgü? 2 manası var bu durumun: İlki, 50 kelimeyle günü bitirmen. 51. kelimeninse "çok güzel"den öteye gidememesi, sığlaşması. Sığlaşman.

İkincisi; lugatımızı eksik, gedik, hata bulmaya ayırmamız. Bi yerlerde görmüştüm, Eski Mo dilinde karı/kışı anlatmak için bilmem kaç farklı kelime varmış. Bizse(51'liler...) kötüyü anlatmaya muktediriz. İyiyiyse "çok güzel"le geçiştiririz.

Velhasıl, "çok güzel" olmuş üstad @birevasairi"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fena arkadaştan kaç, kaç!

“Fena arkadaştan kaç, kaç!” Furkan 28 - 30: ▪︎Eyvah! Keşke falancayı veli edinmeseydim! ▪︎Ant olsun ki bana öğüt geldiği halde, beni o sa...