4 Eylül 2020 Cuma

Açıklama Niyetine

Merhaba,

Son 2.5’u @benmbs mahlaslı hesabımla olmak üzere yaklaşık 4 yıldır aktif olarak Twitter kullanıyorum.

Bu son hesabıma baktığımda 2.5 yılda 4000’e yakın tweet attığımı görüyorum. Aslında çok daha fazlaydı ama zamanla pek çok tweetimi sildim. Muhtemelen biraz daha sileceğim.

Neyse, dediğim gibi 4000’e yakın tweet atmışım. Bu tweetlerin çoğu çok da önemli olmayan tweetler. Ama bir kısmı var ki üzerine düşündüğüm, emek harcadığım, kıymetli gördüğüm tweetler. Ama Twitter ortamında, “akış” gereği ne yazarsak yazalım yazdıklarımız bir süre sonra geçmişte tıkılı kalıyor, adeta tüketiliyor. Arada sırada geçmişe gidip eski tweetlerimi yeniden tweetlediğim yahut eski tweetlerime eklemeler yaptığım oluyor ama ekleme de yapsam, yeniden de tweetlesem gene “akış” içerisinde kaybolmaya mahkûm oluyor. Hatta öyle ki bazen ben dahi yazdıklarımı unutuyor, hasbelkader önüme düştüklerinde “aa evet bak böyle bir şeyler yazmıştım” diyorum.

İşte bu siteyi de bu yüzden açtım. Eski tweetlerimden diğerlerine nazaran kıymetli gördüklerimi, kaybolmasını istemediklerimi bu site aracılığıyla derli toplu bir şekilde depolamayı düşünüyorum.

Böylece uzun tweetleri hem okur açısından okuması kolay olacak, hem benim “etiket” ve kategorilendirme sistemi sayesinde bulmam kolay olacak. Neticede yazılanlar Twitter’ın karanlık köşelerinde unutulmaktan biraz da olsa kurtulmuş olacak.

Aslında bir başka niyetim de bu akış'ın içerisinde tüketilsin diye üretilen içeriklere bir tepki koymak, insanların üretim yaptıkları sanısıyla aslında kendilerini ve kelimelerini tükettiklerini göstermek ve belki de en önemlisi ölen blog yazma ve okuma kültürünü bu şekilde yeniden canlandırmaktır, en azından bu yönde bir irade beyanını ortaya koymaktır. Bu vesileyle ahalideki "okuduğunu / yazdığını zannetme" düşüncesinin kırılmasını sağlamaktır.

Ama bu derlemeyi gerçekleştirmem önünde birkaç engel var:

1) Bilirsiniz yazıya dökülmüş konuşmaları, konferansları okumak kimi zaman sıkıcı ve yorucu olur. Twitter mantığı gereği yazılanlar kopuk ve bağlamsız oluyor. O sebepten tweetlerin bir kopyasını buraya taşıdığımda format değişikliği sebebiyle aradaki bağlantıyı kurmak zor olacaktır. Okurdan beklentim buradaki yazıların blog sitesi için değil Twitter ortamı için hazırlandığını göz önünde bulundurmasıdır.

Elbette gerekli gördüğüm yerlerde tweet metinlerine eklemeler ve değiştirmelerde bulanacağım. Hatta şerh bile düşebilirim. Ama genel format yukarıda anlatıldığı gibi olacaktır.

2) Başka bir problem de alıntılanan tweetlerde yaşanacak. Öyle ki bazen birisinin yazmış olduğu uzun bir tweet zincirinden bir parçayı alıntılayıp üzerine bir şeyler yazıyorum. Hatta bazen öyle oluyor ki yaptığım zincire birkaç farklı kişiden bazen de kendimden tweet zincirleri ekliyorum. Bunların kimisi sadece yazı oluyor, kimisinde fotoğraflar da oluyor ve kimisindeyse başka zincirler de oluyor. Bu aktarımı en uygun şekilde nasıl yaparım onu bilmiyorum. Üzerine düşünüyorum. Şimdilik alıntıladığım tweetleri ve zincirleri de buraya aynen kopyalamayı düşünüyorum. Bakalım.

3) Bir problem de paylaştığım ilişkili ayetler konusunda. Takip edenler bilir ki Twitter’da sık sık Kur’an içerisinden ilişkili gördüğüm birkaç ayeti –bazen onlarca ayeti- belirli bir formatta paylaşıyorum. Bu konuda ne yapmam gerektiğine tam olarak karar veremedim.

Buradaki problem şu ki; burayı açmamın sebebi zaten yazdıklarımı Twitter’ın karmaşık yığınından kurtarmaktı. Ama bu denli bir ayet paylaşımı sitedeki yazı başlığı sayısını belki düzinelere çıkaracak sitede gene bir yığın oluşacak, kişinin yazılanlara sağlıklı bir şekilde ulaşması zorlaşacak. Bunun üzerine düşünüyorum. Bahsettiğim ayetleri belki farklı bir platformda paylaşırım belki bu site içerisinde ayrı bir kategori / sayfa vs. açar orada paylaşırım. Bakalım, zaman ne gösterecek?

4) Ve bir diğer sorun da zincir denemeyecek ama tek tweetten de oluşmayan, birkaç tweetten oluşan paylaşımlarım. Bunları da siteye koyacak mıyım, yoksa bunları koyarsam yukarıda dediğim gibi bir başka yığına mı sebep olurum bilmiyorum. Bunu da sonraya bıraktım. Öncelikle uzun denilebilecek tweetlerimi buraya aktarmayı düşünüyorum.

Eğer etiketleme sistemini verimli kullanabilirsem aradıklarımı bulmam daha da kolaylaşır, konu konu arama yapmam mümkün hale gelir diye düşünüyorum.

Hayırlısı.

Sanırım ekleyeceğim başka bir şey yok. Bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fena arkadaştan kaç, kaç!

“Fena arkadaştan kaç, kaç!” Furkan 28 - 30: ▪︎Eyvah! Keşke falancayı veli edinmeseydim! ▪︎Ant olsun ki bana öğüt geldiği halde, beni o sa...